HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Bring it on 2014

Kategori: Allmänt

Hej och Hå!

Jag är tillbaks starkare än någonsin, ha ha, nej skämt och sido, men d kändes skönt att skriva så och hade varit skönare om det stämde.
Men det är mitt mål för 2014, jag SKA bli starkare än någonsin, bra mål va. Jag ska ta hand om mig på ett mer hälsosamt sätt både kroppen fysiskt och psykiskt. Äta mer hälsosamt och fortsätta jobba med min självkänsla. Min självkänsla var något jag började med 2013. Och det har gått åt rätt håll. Slår mkt på mig själv, ältar och tänker på allt alldeles för mkt. Jag måste lära mig vara nöjd och ta en dag i taget och släppa lite på kontrollen. Och se allt bra jag faktiskt gör. Och inte jämföra med andra.
Få bättre rutin på mina mattider, för mitt humör påverkas när jag slarvar med maten.
Ett stort steg är att jag faktiskt ser mina fel själv och gör något åt det. Så en bra början är att vara ärlig mot sig själv.

Nybliven mamma är jag oxå min tredje pojke tittade ut den 22 december. Tänka sig att Frida är tre barns mamma.

Så träningen kommer att anpassas efter förmåga sakta men säkert. Fick en bra bok av min sambo i julklapp som jag önskat mig. Träning för nyblivna mammor, med bra övningar så här i början. Kommer kombinera dessa med promenader. Känner av att jag fött barn fortfarande i bäcken så jag måste försöka ta det lugnt.

Mitt mål är att vara med, hör och häpna nu, ja jag har sagt att jag aldrig kommer springa något lopp, men jag kommer att träna för att faktiskt vara med i ett lopp, dock vet jag inte riktigt vilket ännu och när. Måste få känna min puls och kondition komma innan jag sätter ett datum. Lite av en säkerhetslina så att säga.

Så 2014 kommer bli ett år då Frida kommer att känna sig positivt levande igen. 2013 var ett rent skit år må jag säga. Bara tuffa utmaningar, men jag/vi har överlevt och förhoppningsvis blivit starkare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: