HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

24 Januari

Kategori: Allmänt

Jag måste erkänna jag är jätte dålig på att äta nyttigt.
Jag äter vad jag vill när jag vill, Tomas och jag är två riktiga godisfreak. Men precis som med träningen har ja perioder då jag äter nyttigare.
Under sommaren brukare jag äta nyttigare. Jag älskar kött och sallad och det är ju sånt som är bra för kroppen. Men jag gillar även pommes och bearnaisesås. Men så länge man äter sådan mat i rätt mängd tror jag inte det är någon fara. Likaså min träning är i perioder, jag har ingen självdisciplin.
Däremot så lever jag med en som har. Han har inte bangat sin träning en enda gång på två år och då springer han varje dag. Går upp vid halv 5 för att springa innan jobbet visa dagar och visa dagar på kvällarna, lördag är han hel ledig, men söndag har han lång pass på 2 timmar. 
Ni kan ju förstå hur jag känt mig tills jag kom på att skit i honom, jag ska börja träna för att jag vill inte för att känna mig duktig inför någon annan. Utan bara för mig själv.
Godis lr choklad som är mitt guld i tillvaron äter jag faktiskt varje dag mer lr mindre. Och jag tänker inte införa något förbud, då går det bara åt skogen. Jag ska träna för att kunna äta. Sen är ju husmankost underskattat idag. Vi äter det och tycker att det funkar perfekt för både oss och barnen. Spaghetti/köttfärssås m rivna morötter, potatis/kött m ärtor osv. Men sen brukar jag slänga in lite nyttiga smhooties och frukosten äter vi riktigt bra både vi och barnen blir ofta havregrynsgröt med mosad banan i eller med bär. Yoghurt med nötter och frukt i osv. Så livet funkar.
Jag hatar om det blir för avancerat. Det jag måste bli bättre på är dessa mellanmål. Jag går allt för länge utan mat mellan frukost och middag och det fungerar inte. Därför lägger jag in mellanmåls tips i bloggen för att spara dem och försöka få in dem i vardagen. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: