HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Helt Sjukt!

Kategori: Allmänt

Igår var det premiär på nya programmet "Helt Sjukt" med David Hellenius som programledare. Min absoluta favvo kändis.
Tyckte programmet var bra. Men sen idag läste jag denna artikel:
http://www.dn.se/kultur-noje/niklas-wahllof-det-ar-langtifran-friskt-hur-ma-bra-tipsen-och-kostraden-jagar-li

Då gick det upp en liten aha-upplevelse. Att det faktiskt är ganska absurt att kända lyckade fräscha personer ska prata om deras utbrändhet. För mig är utbrändhet en sak att bli, men sen att behöva sjukskriva sig och vara hemma för att bli " Sig Själv" igen, är ju för oss normal arbetande personer än mer stressande att förlora en stor del av sin inkomst gör ju inte saken bättre.
Detta behöver ju inte dessa kändisar tänka på kan jag tycka och tro då. Å deras åtkomst till att kunna få tillgång till bättre jobb.
En vanlig Svensson som ingen känner till brukar ju oftast vara sjukskriven och stressad pga att inte trivas på sitt jobb. Och kampen om att hitta ett nytt jobb är lång och svår. Så att jämföra kändisars utbrändhet mot en vanlig Svensson tycker jag nog inte är mindre stressande!
Dock tyckte jag om programmet ändå och som sagt älskar David, så jag kommer att fortsätta titta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: