HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Boosta dig själv....

Kategori: Allmänt

Många i dagens samhälle är duktiga på att klanka ner på sig själva hitta fel både på utseende och prestationen, jag är en av dem.

Men idag tänkte jag vända på det och skriva om de saker jag tycker om hos mig själv för att peppa självförtroende lite (gör det du oxå):

Jag tycker om:

- Mina ögon som jag får många komplimanger för den fina blå färgen.
- Min figur efter 2 graviditeter och en hel del choklad är den faktiskt i förvånansvärt fint skick.
- Min kreativitet och förmåga att hitta på saker med familjen
- Min rumpa som passar i dem flesta jeans
- Min ordningssamma sida varje dag, som gör hemmet hemtrevligt och som ger mig tid till annat när jag håller efter.
- Att jag är en bra mamma
- Att jag är öppen och vågar mycket
- Att jag ser mina fel

Ja det var allt för denna gången. Konstigt nog var det svårt och tog tid att hitta det man är bra på. Komplex listan blev tyvärr längre och var lättare.

Men det ska jag jobba på. Mina mål är:

- Bättre tålamod, genom att, ja hur fasiken får man tålamod, den får jag jobba vidare på.
- Fastare kropp genom träning varannan dag och bättre kost
- Tänka Mindre och lära mig leva i nuet, genom att bara släppa dem negativa tankarna när dem dyker upp, och istället fokusera på motsatsen till det dåliga tänket
- Lära mig slappna av och inte bry mig om andras tycke, genom att ibland bara stänga av, nja men va fasiken den här punkten tåls att jobba på oxå framöver. How to do!

Jag är ju ett stort fan till programmet "Efter tio med Malou". Dem pratar mycket om självkänsla och självförtroende. Och det normala är nog att både känna sig bra och mindre bra under livets gång. Det finns ingen som hela tiden känner sig säker, trygg och älskad av sig själv. Så där fick jag bekräftat att jag faktiskt är normal. För då har jag som liksom andra dagar då jag känner mig trygg, säker och älskad av mig själv och dagar då jag känner mig mindre trygg, säker och älskad av mig själv.

Fick även ett bra tips från programmet att man kan be sina vänner, familj och arbetskollegor göra en personanalys om en hur dem uppfattar en som person, väldigt nyttigt och lärorikt tycker jag!

Ta hand om er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: