HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Skål!

Kategori: Allmänt

Lite vin tips så här på fredags kvällen. Ja själv tar jag inte en droppe, men framöver blir det fest med goa kollegor och då ska ja dricka Rosévin.

 
Smultron som är topp 1 på min lista:
 
Lindemans Rosé  
Torr, bärig smak med inslag av körsbär, smultron och smörkola. 
 
Red Gold Smultron
 
Söt smak med tydlig karaktär av smultron, inslag av geléhallon.
 
Topp 2 Hallon: 
 
Perlerose
Halvtorr, bärig, lätt spritsig smak med inslag av hallon och jordgubbar.
 
 
Topp 3 Jordgubb:
 
Pink Hill Rosé
Torr, pärlande, bärig smak med inslag av jordgubbar, geléhallon och röda vinbär
 
 
Black Tower Pink Bubbly
Halvtorr, pärlande, bärig smak med inslag av geléhallon, jordgubbar och blodapelsin. 
 
 
Topp 4 Passion:
 
NVY Passion Fruit
 
Söt, fruktig smak med tydlig karaktär av passionsfrukt, inslag av citrus och ananas. 
 
 
Drick med sunt förnuft, lagom är bäst både på dagen och dagen efter!!!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: