HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Mys Lördag!

Kategori: Allmänt

Cibawa står på matlistan ikväll. En maträtt jag döpt själv.
Ja är lite sån döper många saker till eget påhittat namn.

Ex. Smoohtie = Smutti.
Blir lite roligare då , lr om jag ska vara ärlig har dem uppkommit när ja inte kommit på dess rediga namn. Då blir det bara något annat. Å så får det heta det namnet i vår familj.
Cibawa är iaf en het maträtt, där man steker skivad kyckling filé tillsammans med turkisk yoghurt, sambalek, lök och vitlök.
Sedan häller man på det på tacobröd och gör till wraps, smular över riven ost och slänger in i ugnen. Severas med sallad och vitlöks dressing. Super gott!

Ja för det är ju Körslaget idag och då krävs något speciellt till det. 
Just nu ligger dock Tomas utslagen i soffan, han har varit och sprungit idag, han är duktig min sambo, kom på 18:e plats av ca 150 st. Men får an vila nån timme är han nog med mig framöver för en härlig mys lördag. Blir nog lite vin på det.
 

Kommentarer

  • Ronja säger:

    Är det den maträtten som ni inte kom på hur ni gjorde när ni skulle berätta för oss här i USA? Det lätt gott iaf! Hej förresten, kul att du börjat blogga :)

    Kram Ronja

    Svar: Hej Hej! Nepp inte den maträtten, den har vi fortfarande inte kommit på hur vi gjorde ; ).....Japp får se om jag är en ihållande bloggare denna gång = ).....
    Kram
    Frida

    2012-09-10 | 13:49:35

Kommentera inlägget här: