HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Bit i ett surt äppel....

Kategori: Allmänt

Nä usch jag vill inte bli en sur sambo.

Men hur mycket ska man hålla tyst om, om man anser att man känner missnöje?

Jag vill att Tomas ska frihet över att bestämma när han springer eller när han vill göra något annat. Han ska inte behöva tänka: Undra om det går bra för Frida om jag gör si eller så.

Men idag blev jag så fruktansvärt irriterad. Han sprang ett lopp igår, va borta från 9-17 och sov/slappade i ca 2 timmar därefter.
Vi har inte haft en ensam kväll ihop på länge och skulle därför äta något gott och mysa framför Körslaget. Min tanke var att vi skulle laga mat ihop. Men eftersom han var slutkörd så ville jag inte störa eller be honom om det, och det var helt fine för mig. Gör inget att få laga mat till min man som presterat bra i löpandet denna dag.

Men så idag, hade jag för en gångs skull bestämt träning ihop med Tina. Grejen är att när jag är själv hemma, städar, diskar och tvättar jag. Men när jag då är iväg och kommer hem så har Tomas även idag varit ute å sprungit och utanför dörren står gräset högt.

Då tänker jag som så, han sprang ju för fasiken igår och på sista tiden har jag fått sköta mycket här hemma själv. Kunde han inte klippt gräset istället och hjälpt till här hemma.
Så då hann jag bli irriterad och snäsa till honom en mening.
Det visar sig att han hade tänkt klippa gräset idag efter springet. Men vi skulle ju även hitta på något mysigt idag, så det hade varit helt underbart om detta hade varit färdigt när jag kom hem. Eftersom jag framöver jobbar väldigt mycket. Grejen är väl att vi tänker olika, för jag vet att Tomas hjälper till när det behövs. Men sen var tanken oxå att det är väl inte så bra att springa varje dag skärskilt när han var helt slut igår. Han blir ju seg och trött och presterar sämre här hemma. Jag stöter ifrån mig själv från honom då för att jag tror att han vill vara ifred efter såna pass. 
 
Men jag vill inte att han ska få den känslan av att inte ha någon frihet över sin lediga tid, självklart ska han kunna bestämma själv när han vill springa eller klippa gräset när han känner ork för det. 
 
Så vad har man lärt sig av detta? Jo jag håller hellre tyst, gör allt själv om det behövs å har hellre en sambo som känner sig nöjd och fri i förhållandet!!!!
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Svarar på andra meningen/frågan i ditt inlägg. Man ska inte hålla tyst om nå't missnöje..... även om man (mot förmodan) har fel så skadar det aldrig att ta upp missnöjet. Oftast leder det bara till nå't bättre, du ska väl också känna dig nöjd! Kram :)

    Svar: Tack Lotta det värmde = ).....
    Frida

    2012-09-12 | 00:20:44
    Bloggadress: http://lisenj.blogspot.com

Kommentera inlägget här: