HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Utkast: Dec. 27, 2012

Kategori: Allmänt

Idag har dagen bestått av lite ilska och mkt kärlek.

Efter frukosten åkte vi alla in till Lekia i Vimmerby för att byta ett Nitendo DS som min son fick i julklapp av mamma.
Mamma har varit inne på lekia i Vimmerby för att fråga om Guld Mario i Nitendos DS finns. Och fick där till svara ja här är det.
Mamma kan inget om detta så hon köpte detta i tron av att det var rätt eftersom personalen där sa det. Men Guld Mario finns inte i Nitendo DS utan bara i Nitendo DS 3.
Eftersom mamma inte hade kvittot kvar så beslutade vi oss för att ändå försöka se om dem kommer ihåg detta. Och eftersom jag läst inom handel så vet jag att vi då läste om att man har rätt till att byta varor utan kvitto om man kan bevisa att varan är köpt där.
Men personalen på Lekia i Vimmerby var så jävla otrevliga så det finns inte. Dem kom ihåg mamma, och vet att varan är köpt där, men vägrade att byta den utan kvitto. Det blev lite diskution, men eftersom barnen stod där med mig så valde jag att avsluta och gå.
Men tycker att dem borde ha förståelse eftersom dem kom ihåg och eftersom det varit jul och eftersom dem sagt fel spel till en okunnig kund.
Ja kan inte skaka av mig sånt här så lätt, dels för att dagen skulle bestå av pulka och grillning med barnen men vi alla var lite griniga för denna händelse på Lekia. Dem förstörde våran dag. Sen går ju även butikschefens son och min på samma dagis så dem vet ju vilka vi är oxå. KUL!
Men iaf jag ringde en jurist och till svar fick jag detta:
" Ett kvitto har ingen juridisk betydelse än att det fungerar som ett bevismedel på att du faktiskt har köpt varorna i butiken. Något som borde anses bevisas även genom kontotransaktionen. Ordet kvitto finns överhuvudtaget inte med i konsumentköplagen.
Och så länge du bevisat att du varit i butiken och köpt varan så ska du kunna utöva din returrätt. "
Så dem ljög oss rakt upp i ansiktet bara för att slippa låta oss byta en vara. Dem sa att dem måste ha kvittot för att registrera saker i datorn. Bara dåligt kundbemötande ingen som helst hänsyn till situationen. Till svar fick vi. Om ni får byta utan kvitto vill alla göra det. Klart att det är bäst och lättast med kvitto. Men nu var ju allt så jävla uppenbart! Grr och ris för Lekia i Vimmerby!!!!

Iaf så myste vi redigt i pulka backen och även hemma blev det film mys och familje spel mys. NU ligger älsklingen och väntar i sängen sedan en tid tillbaka, men ja vara bara tvungen att skriva av mig.
Imorgon är vi barnfria då ska vi till brygghuset och äta gott. På lördag blir det nog bowling!

Go natt alla härliga! Handla inte på Lekia mer dem har ingen kundservice!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: