HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Julångest!

Kategori: Allmänt

Ja då var julen avklarad! Igårbva vi hos Tomas föräldrar. En lugn julafton Tomas, jag, Melvin å så hans mamma å pappa.
Måste berätta att julen faktiskt är den tid då det är jobbigast att ha "skilsmässobarn". Och att leva i en ny relation! Igår va en jätte trevlig och skön kväll i kvillsfors. Men att fira jul utan sina barn och vara med sitt bonus barn känns lustigt och man känner ett dåligt samvete gentemot sina egna barn! Man har tankarna någon annanstans, undra vad barnen gör nu, undra vad barnen får, undra om dem har någon tomte osv.
Men man försöker att vara i nuet och glädjas med sin sambo och sitt bonus barn! Och visst är det skönt och viktigt att få ha sådan egentid med dem oxå!
Och även om man får vara delaktig och att Tomas föräldrar är super trevliga så känner man sig som tredje hjulet! Så det är en delad högtid julen!

Idag firades den hemma hos oss och det blev familjespel och julklapps spel! Mycket trevligt!
Av Tomas fick jag en pläd som jag önskat mig, en choklad ask och ett presentkort på en valfri upplevelse framöver!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: