HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Dags att klargöra en sak....

Kategori: Allmänt

Att blogga och vara på facebook är något som gör att jag får en dålig självkänsla.
Kommer från någon som var beroende förut.

Nä men det är sant. Jag far dåligt av allt bloggande hit och dit och att vara på facebook.
SKA VÄL TILLÄGGA ATT JAG INTE BRYR MIG ETT DUGG OM DE SOM GÖR DETTA.
Facebook är ett bra sätt att hålla kontakt på.
Men för min egna del så insåg jag att jag blev beroende och att jag blev allt för insatt i andras liv.
Att andras liv påverkande mig allt för mycket. Och att det är allt för många som genom bloggar och facebook överdriver och ger en bättre syn på deras liv än vad som utspelar sig i verkligheten.
Ja jag tycker att de FLESTA bloggare och de FLESTA facebook medlemmar ljuger.
Och jag insåg hur gärna folk vill missförstå det man skriver få det mesta till något dumt, fult, hemskt.
Och hur otäckt det är att folk man inte ens känner går och vet saker om ens liv eller tror något om ens liv.
Att faktiskt en del går och tror att man känner varandra genom att följa ens blogg eller facebook konto.
Ganska scary. Att man ger en del av sitt liv så att det blir ett samtalsämne på fika träffen.

Men så vill jag tillägga att man även genom blogg och facebook kan åstadkomma en himla massa bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: