HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Boda Borg!

Kategori: Allmänt

Mitt hemliga äventyr var en resa till Boda Borg m övernattning....Jag tror att alla uppskattade resan väldigt mkt, för oj va kul vi hade....
På Måndagen började vi resan ifrån vimmerby kl: 10.30 var i Sävsjö halv tolv. Tog en fika. Pakade in oss i de tre lägenhterna vi hade, mkt fina. Tog på oss vår sport out fit...Sedan började det 13. 00. Man fick gå in i massa olika rum med olika svårighetsgrad och lösa en massa saker. Det blev tjejerna mot killarna. Först trodde vi att vi hade gjort bort oss, för vi klarade verkligen ingenting. Men efter ett tag när vi satt igång vårt super tänkande gick det som på räls. Och i slutet visade sig att vi bara låg tre poäng efter killarna. Vid 17.00 var det slut. Vi gick för att göra oss iordning för att sedan gå och äta tacosbuffe som endast var uppdukat för våran skull.
Sedan blev det fest utanför lägenheterna, vi drack och hade allmänt trevligt....Frida blev fullast och låg i blomland, julade, gjorde kullerbytor, dansade på bordet osv osv.....Men jag bjöd på många asgarv kan jag lova. Mamma var dock lite chockad, men på ett bra vis...Till saken måste nämnas att svärföräldrarna bara sett mig full 2 ggr på de 6 år vi varit ihop....
Dagen efter var det revansch och det gick faktiskt oxå bra, även att vi inte var i toppform.....

Här kommer lite bilder:

 Ska äta tacosbuffé     Skål....   Mums....

 Här var det masa trådar som hängde ner ifrån taket å på väggarna satt det ihop tavlor med två färger på varje och i taket var det färger rintade runt trådarna. Då skulle man komma på det vilken färg det blir av tex vit och svart= grå och trycka tråden med grått mot tavlan och hålla kvar tills det blev grönt och fortsätta till nästa rum...Lätt när man kom på hur, men svårt då man kommer in och bara ser en massa trådar....

 Överlyckliga över att klarat en bana och fått stämpel lukan att öppna sig...Man jagade stämplar som var i lådor som bara öppnade sig om man klarat alla rum som tillhörde den banan.

 Mamma konsentrerad på att föra över bollen till svärmor som står med en liknande planka fast kortare på sidan....

 Aldrig skrattat som så när Sanna skulle ta sig över en rullande stock, gud så bökig men hon klarade det....

 Frida överlycklig när hon får sitta på stocken....

Jag rekommenderar varmt att besöka detta ställe....

Kommentarer

  • Anne säger:

    Har du slutat blogga helt eller?:(

    Kram

    2008-11-16 | 13:19:59
    Bloggadress: http://enna.webb.se

Kommentera inlägget här: