HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Lämna över mitt jobb...

Kategori: Allmänt

Ja då ska Ted vara pappa ledig från första feb till början av juni. För jag ska tillbaka till jobbet. Sedan hoppas jag att jag får var mamma ledig över sommaren för att där efter skola in Felix på dagis till hösten. Perfekt!
Så då lämnar jag över mitt "jobb" här hemma till Ted. Vilket han kommer att klara galant.

Ted: Du vet att jag kommer göra på mitt sätt.
Jag: Ja älskling de tror jag du gör bra. Är du lite orolig?
Ted: Nä inte d minsta ska bli såå skönt.
Jag: Jo klart du kommer tycka det som jobbat flera år. En annan som gått hemma den mesta tiden och inte direkt haft något fast jobb tycker ju att det blir trist och jobbigt att gå hemma  så långa perioder.
Ted: Ja jag vet, men vi har d så bra vi.
Jag: Mmm go natt nu.
Ted: Go natt
Ted: Frida sover du?
Jag: Ja typ, vadå?
Ted: Visst har vi det bra?
Jag: Ja d tycker jag.
Ted: Älskar dig go natt!
Jag: Har du svårt att sova eller?
Ted: Nä bara tänkte på allt som hänt det är så många som dött, särat på sig mm på den sista tiden. Så jag ville bara säga att jag tycker att vi har det bra. Vill kanske uttrycka mig mer.
Jag: Okej, älskar dig!

Så omfamnade av varandra slumrar vi tillslut till!

Var så rolig konversation för den hoppade lite från att vara pappaledig till att uttrycka sig mer. Härligt härligt när man kan prata med varandra om allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: