HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Working nine 2 five.....!

Kategori: Allmänt

Idag har d varit segt på jobbet....Usch hade inget att göra även idag från 07.00-11.00 sedan var det bara strul med alla maskiner....Ja är super trött idag....
Ska för övrigt ställa upp med att jobba på söndag...

Fattar inte att arbetstiden är 9 timmar om dagen, d är ju evigheter, vem har bestämt d....Den personen måste vara sinnesrubbad.....Är det inte mer logiskt att man är mer i sitt hem än på jobbet, med alla arbetskamrater som ändå bara stör sig på varandra.....Nä d är tragiskt att man är så låst och så frånvarande när man jobbar heltid....I mitt liv kommer alltid familjen komma före arbete och pengar....Men d är ju svårt när man är tvungen te att jobba, annars får man inte chans till fast jobb nånstans....Så d är väl bara te att bita i det sura äpplet än en gång....

Tycker för övrigt att det är jobbit att aldrig få vara själv. Eftersom Ted är pappa ledig är han och barnen alltid hemma. Jag är ju van till att få styra och ställa själv här hemma om dagarna 9 timmar, kunna göra va jag vill utan att få dåligt samvete...Jag är en sån som måste ha egna stunder ibland om det bara är för att titta på TV eller så, så är d så himla skönt.....D är väl bara att vänja sig, annars får jag skicka bort dem ibland..........
Missförstå inte fel jag älskar min familj....Och d kan ju tyckas vara två konstiga inlägg ett om att man jobbar mer än att umgås med familjen och ett om att jag vill vara själv ibland, jaja sån är jag...Dubbelmoral...Nä så allvarligt är det inte.....Ni förstår säkert........

Kommentarer

  • jenny säger:

    Jag förstår precis! Man borde jobba max 6 timmar om dagen, så man kan få tid med familjen men även tid för att vara för sig själv, för det behöver man! Speciellt om man är en person som tänker mycket och behöver det!

    2008-02-21 | 01:52:02
    Bloggadress: http://www.pappasflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: