HootChili

Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom det är där jag kommer tillbringa resten av mitt liv!

Förändringar!

Kategori: Allmänt

Ja då är våran nya livsstil i full rulle!

Jag har börjat jobba och Ted är pappa ledig...Än så länge har d väl gått sådär. Eftersom Teds chef ringde första veckan och bad Ted jobba den vecka jag jobbar kväll.
Ted ställde givetvis upp. Så nu jobbar vi om varandra.
Ja somnar vid 03.00 på natten och måste sedan upp för att ta hand om barnen. Iofs så börjar Ted inte förrän vid nio. Men d känns iaf. Jobbar man kväll/natt vill man sova ut lite....Jaja d finns de som har d värre....

På jobbet är det väl ganska ok. Jobbar med Sanna Teds syster och vi har så jäklans kul. Men tyvärr blir d inte långvarigt för hon ska byta skift om nån vecka. Snyft...
Det finns ett bra skift och ett lite sämre....Sanna kommer att gå med det bättre. Kvar står då ja och måste jobba med 1 översittare, 1 iakttagare och 1 som inte vill lära upp.....Jaja d är bara att bita i d sura äpplet.

Eftersom Sanna varit längre än mig har d varit så skönt att kunna fråga henne om allt utan att känna sig dum. Man har haft sällskap på lunchen mm. det är så uppdelat, de nyanställda sitter vid ett bord och de fastanställda vid ett. (finns ett undantag som tror hon varit där i 10 år) Men som kom in senare än både Sanna och mig...
Hon kör över oss och även de som varit i flera år, sen finns d några hon slickar röv för.....Bara att stå på sig....

Annars trivs jag jätte bra med arbetsuppgifterna. Och arbetskollegorna har sina bra sidor oxå....

En sak är iaf sant å det är att det är jobbigt att vara NY på ett ställe.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här: